Trzy kroki ku homilii, ks. Marek Gilski

Położę klucz domu Dawidowego na jego ramieniu; gdy on otworzy, nikt nie zamknie, gdy on zamknie, nikt nie otworzy (Iz 22, 22). 1. Komentarz naukowy Tłem historycznym proroctwa Izajasza o Szebnie i Eliakimie (Iz 22, 15-25) były trudne czasy przełomu VIII i VII wieku przed Chrystusem, gdy na politycznej mapie Wschodu dominowało mocarstwo asyryjskie. Iz 22, 15-25 wypowiada potępienie Szebny, ministra Ezechiasza, króla Judy (ww. 15-18) – Szebna zostanie usunięty i zastąpiony przez Eliakima (ww. 19-23). Prorok gani Szebnę za zbytek i pretensjonalność, które wyrażały się w tym, że kazał wyciosać dla siebie wspaniały grobowiec w rzucającym się w oczy miejscu, by wszyscy przechodnie musieli go dostrzec oraz że pokazuje się przed ludem uroczyście i z przepychem. W przeciwieństwie do Szebny Eliakim będzie ojcem dla mieszkańców. ...
To tylko część materiału...

Pełna treść materiałów dostępna dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się lub utwórz konto, aby uzyskać pełny dostęp do homilli, nabożeństw, modlitw i innych materiałów liturgicznych.

Skorzystaj teraz z bezpłatnego okresu próbnego.