Trzy kroki ku homilii, ks. Marek Gilski

I dodał: „To szabat został ustanowiony dla człowieka, a nie człowiek dla szabatu. Zatem Syn Człowieczy jest Panem także szabatu” (Mk 2, 27). 1. Biblia Głodni uczniowie idą pośród zbóż i – korzystając z okazji – przegryzają surowe ziarna. Zrywając kłosy, rękami oddzielają plewy i zjadają dojrzałe nasiona. Żydowskie Prawo wprost dopuszczało takie postępowanie, jeśli tylko przy tym częstowaniu się cudzymi zbiorami nie wykorzystywano żadnych narzędzi. Prawo Mojżeszowe wyraźnie zabrania w szabat pracy, w tym i żniw (Wj 34, 21). Według rygorystycznej interpretacji, jaką przyjmują faryzeusze, za żniwa – a zatem pracę zabronioną w szabat – należy uznawać nawet ręczne zbieranie ziaren, mające pozwolić na zaspokojenie głodu odczuwanego podczas podróży. Najwcześniejsze wzmianki na temat szabatu konce...
To tylko część materiału...

Pełna treść materiałów dostępna dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się lub utwórz konto, aby uzyskać pełny dostęp do homilli, nabożeństw, modlitw i innych materiałów liturgicznych.

Skorzystaj teraz z bezpłatnego okresu próbnego.