Trzy kroki ku homilii, ks. Marek Gilski

Zedrze On na tej górze zasłonę, zapuszczoną na twarz wszystkich ludów, i całun, który okrywał wszystkie narody (Iz 25, 7). 1. Komentarz naukowy Dwa rzadkie określenia hebrajskie oznaczające zasłonę, która ma być usunięta z wszystkich ludów wezwanych na ucztę, są wykładane bardzo różnie: bądź to jako całun żałobny spowijający narody żyjące z dala od Jahwe, bądź też jako symbol „duchowej ślepoty” pogan albo wręcz grzechu. Najbliżej intencji autora leży niewątpliwie symbolika żałoby i smutku jako wyraz braku zbawiennej opieki Bożej. Zaproszeni na gody będą się mogli cieszyć Jego bezpośrednią obecnością, a co więcej – zostaną połączeni z Jahwe węzłem wspólnoty. Taki sens bowiem dominuje w obrazie uczty i prowadzi ku wyobrażeniu o nieprzemijalnym życiu z Bogiem. Duchowe rozumienie zas...
To tylko część materiału...

Pełna treść materiałów dostępna dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się lub utwórz konto, aby uzyskać pełny dostęp do homilli, nabożeństw, modlitw i innych materiałów liturgicznych.

Skorzystaj teraz z bezpłatnego okresu próbnego.